Noutăți

Spot feminist cu Naționala Feminină

Începând de ieri pe posturile tv naționale rulează un nou spot publicitar cu accent pe fotbal feminin. Fortuna, printr-un spot foarte curajos și asumat, își anunță sprijinul acordat Echipei Naționale de Fotbal Feminin a României. După Penny și Head&Shoulders, Federația reușește să atragă un nou sponsor de partea fetelor.

Dacă cele câteva reclame care au rulat până acum pe tv au fost cuminți, sau au apelat la coarda sensibilă a telespectatorului (vezi reclama Vodafone), materialul Fortunei iese din tipar datorită producției, scenariului și accentului puternic feminist. E un îndemn la asumare, la recunoaștere și la respect. Cine ar fi crezut că un astfel de spot va fi produs vreodată în România și difuzat la televiziunile naționale? Ceea ce agenția, producția și regizoarea au reușit să facă este extraordinar.


2021 – anul vizibilității fotbalului feminin


Dincolo de aspectul comercial, un spot de genul poate inspira și schimba idei preconcepute. Poate cel mai important este că are potențial mobilizator, să aducă mai multe fete pe terenul de fotbal. Reprezentările din presa audiovizuală sunt de cele mai multe ori distorsionate, fotbalul feminin e un subiect doar când Gigi Becali zice ceva despre el. În jurnalele sportive el este pus mereu la final, încadrat în categoria inedit. Un astfel de spot sparge normativitatea și face cunoscute publicului câteva nume importante din fenomen.

Una peste alta, 2021 a fost un an tare bun în care am văzut mai mult ca oricând fotbal feminin la tv. Fie că vorbim de meciuri, fie de campanii publicitare, fenomenul are parte de o mai mare vizibilitate. Astfel, baranduri precum Möller’s, Vodafone, Head&Shoulders și Fortuna și-au promovat produsele prin reclame tv cu tema fotbalului feminin.


Disclaimer: Această postare conține strict opiniile autoarei și nu a fost sponsorizată/susținută/comandată de niciunul din brandurile amintite mai sus.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *